måndag 18 augusti 2008

18 augusti - Måndag för tredje gången i SB

Idag vaknade vi tidigt och det var en del att fixa idag. Först gick jag och Skaris till banken och fixa en kod till våra kort vilket gick bra. Sen hämtade vi posten men våra kort hade inte kommit ännu men vi hade fått massa annan post, mycket tidningar som de som bodde här innan prenumererade på. Sedan satt jag jätte långe idag för att fylla i the paperwork för the Physical Screening för Cross Countryn. Det var massa konstiga sjukdomar jag knappt visst på svenska men efter mycket om och men hade jag fyllt i den. Därefter blev det en springrunda, 45 minuter stod på schemat idag. Det går bättre och bättre med löpningen nu när man vant sig vid värmen och allt. Sedan blev de dusch och promenad upp till skolan där hälsokontrollen skulle vara. Där fick jag väg och mäta mig (jag har inte gått upp i vikt fasten jag är i USA), ta puls (som jag fick beröm för hur låg den faktiskt var), göra rörelsetest där dom kollade rörligheten i kroppen och sen prata med nån doktor väldigt fort. Det gick bra alltihopa tog bara sån tid men nu är det avklarat så jag kan vara med på första loppet den 3 september eller någon gång runt där. Därefter gick jag hem och åt lite tacos och såg lite på TV och så. Kollade på säsongspremiären the Hills faktiskt. Dessutom kolla jag precis vad mina kursböcker kommer kosta för den här terminen och för båda. De kommer kosta typ 3000: - per termin så totalt kommer jag lägga 6000: - på mina skolböcker i 6 ämnen. Det är sjukt! Dagen har väl inte varit så händelserik för en gång skull. Jag skulle träffat Karli idag också men hon var tvungen att åka tillbaka hem till LA pga. av någon händelse eller något. Men det var nästan skönt för jag hade inte orkat klämma in att träffa henne idag. Hon kommer nog på fredag igen så jag kan träffa henne då och sen flyttar hon ju hit, kanske redan då, jag vet inte exakt men skolan börjar ju om en vecka.

Jag har insett att jag har fått en riktig starkler här. Han verkligen vill träffa mig HELA tiden. Utan att överdriva och jag vill ju inte det, visst nån gång kanske men inte hela tiden. Men jag har ju så svårt att säga nej rakt ut jag vill inte träffa dig idag även om jag inte ska göra något speciellt. Jag ve inte om det har med nån kulturkrock att göra eller hon har verkligen är så jätte efter mig bara. Jag vet inte jag vet bara att jag tycker de är ganska jobbigt. Det löser sig! Apropå killar är våran granne inte helt fel och dessutom har han världen sötaste hund. Tom jag som inte gillar djur kan inte annat än tycka att det där är en såå söt hund. Jag har en annan helt okej granne som bor över oss och som parkera sin (väldigt okej!) bil utanför vår lägenhet.

Imorgon ska jag ta en dag på stranden med Sofia G. Bara sola och bada och slappa. Ska bli skönt! Sen är det ju som vanligt löpning imorgon också. Imorgon åker Wiker och Hörnell till LA så de blir bara jag och Skaris här några dagar. Ganska skönt faktiskt. Jag hade inte velat åka till LA nu jag behöver den här tiden lite innan skolan börjar känner jag. Dessutom måste jag träna! Hoppas mitt bankkort har kommit imorgon! Ha det bra i Sverige och var ni än befinner er!

Inga kommentarer: