söndag 24 augusti 2008

24 augusti - Sista helgen innan skolan börjar

Den här helgen var den sista innan skolan börjar imorgon. Lite nervöst är det allt nu. Helgen har däremot varit bra och man har fått utnyttja sista tiden utan bekymmer så gott det har gått.


I fredags var jag och köpte två av mina tre skolböcker. Dom var tunga, dyra (1000: -/st) och allmänt jobbiga, ekonomiböcker. Mina pengar har äntligen kommit in på mitt amerikanska kort nu i alla fall så jag kan använda det. Annars har jag tränat idag också.

Kvällen bar mot IV med Johan och Skaris men Wiker stanna hemma för hon mådde inte bra. Fahlberg hängde med också. Vi skulle förfesta ute i IV med några svenska tjejer jag träffat några gånger men det blev lite halvt med det. Vi drog till Tyler istället och sedan vidare ut på Del Playa. Killarna fick i sig en hel del och jag lämnade dom senare för att gå till Amber där alla mina lagkompisar var. Jag hade jätte kul där och spela beer-pong, hade värsta seriösa snacket med Fabian som jag egentligen inte ville. Sedan gick vi och åt på Freebird och sedan körde Fabian mig och några andra hem. Fabian är jätte snäll, han gör det mesta för mig och jag vill inte utnyttja honom eller verka dum men han är för snäll ibland och för på. Jag har försökt förklara för honom att vi är kompisar och aldrig något mer men han hoppas typ fortfarande. Dessutom ringer/smsar han mig hela tiden och undrar vad jag gör och jag pallar inte träffa honom hela tiden så jag säger ofta nej för jag hinner inte. Det känns lite taskigt men det är ganska jobbigt också. Jaja vi får väl se hur jag ska lösa det här.


Några av mina lagkompisar

Lördagen åkte vi ut till Goleta och för att gratta Vicky som fyllde 19 år. Hon fick en mascara och massa choklad. Vi solade lite vid deras pool och grillade korv och grejer. Jätte mysigt! Sedan drog jag och Wiker tidigare så vi hann förbi K-mart för att handla lite saker. Därefter drog vi hem och så var det förfest hos oss ännu en kväll. Sedan drog vi ut till IV med bussen och gick ner på DP som vanligt. Vi var många och det var svårt att hålla ihop men vi hitta en stor fest till slut där det var kul och bra drag. Där träffa vi massa folk från lite här och var. Sedan blev det taxi hem och så massa glass när vi väl var hemma.


Ute i IV
Söndagen var en riktig fixar dag. Jag tvättade, städade, handlade. Det kändes som man behövde göra en del sådana saker så här dagen innan skolan börjar. Däremellan hann jag med en del solande vid poolen. Sedan var helgen över och imorgon börjar allvaret!


Solning vid poolen


Inga kommentarer: