söndag 17 augusti 2008

17 augusti - Nu har jag äntligen en säng!






Nu har jag äntligen skaffat mig en säng. Det blev en stor hög säng (140cm) för endast 100 dollar. Jag har kollat en hel del på craiglist och så hittade jag den här imorse och dom ville sälja den innan tre idag så jag maila och fråga om dom kunde köra din till lägenheten. Det är det jobbiga att man inte har någon bil man kan inte åka och köpa något bara så där. Speciellt inte möbler och liknande, då blir allt mycket mer komplicerat. I alla fall de kunde dom göra så klockan halv fyra idag kom dom hit och lämna den. Dom hade tyvärr glömt en av delarna till den så dom lova komma tillbaka imorgon bitti men så kom dom vid 9 ikväll med den. Dessutom hjälpte han mig med att skruva ihop den eftersom jag inte hade några verktyg. Verkligen jätte snällt. Så nu sitter jag här i min säng och skriver lite när dom andra sitter där ute och ser världen dåligaste film typ jag kände att jag hade en del annat att fixa istället och filmen var verkligen jätte dålig.

Igår kväll var jag ute i IV. Jag tog bussen dit ut själv för att träffa Sofie och Rebecka eftersom ingen från Downtown ville hänga med ut eftersom vi var där i fredags. Det började med att jag missa bussen och fick ta den långsamma (1-timmas bussen), ganska misslyckat kan jag meddela men jag kom dit sen i alla fall till slut. Vi förfestade lite snabbt där och drog senare vidare till norrmannen och alla killarna där. Där var vi ett tag till och drog senare ut på DP (Del Playa). Där var vi inne på nån fest med ett band som spela i trädgården och sen på Marley Place. Därefter dog det ut ganska bra och jag tappa bort Sofie och Rebecka och hängde med killarna hem till norrmannen igen och så efterfesta vi lite där och sen sova jag över där eftersom jag inte tar en taxi själv hela den vägen hem. Planen var egentligen att jag skulle sova hos Rebecka och Sofie men dom tappa vi bort efter ett tag så jag orka inte ringa och springa runt och leta efter dom när jag fick sova där. Jag kan tala om att om man tappar bort någon i IV är det typ värre n värst att hitta personerna igen så de är bättre att hålla sig till dom man är med. Imorse tog vi sedan bussen hem och jag var hemma igen vid halv tolv.

Annars har jag bara städat lägenheten så gott det har gått. Det har varit toppen väder idag men jag klarade inte riktigt av den skiten vi levde i så jag kände att jag var tvungen att hänga in alla mina kläder som innan låg på golvet på grund av att jag testade allt kvällen innan och ändå inte hitta något jag ville ha. Dessutom blir de så skitigt här så fort så jag har damsugit lägenheten typ tre gånge om med våran fantastiska damsuga. Att det ens får säljas damsugare som är så dåliga det visst jag inte. Sedan var jag ute på en springrunda och så har jag tvättat idag för första gången. Johan och Skaris fixade köttbullar och spagetti och massa salad till middag idag plus att dom stod för disken sen. Men det var jag och Wiker värda mer än väl efter allt vi städat och fixat det senaste. Maten var i alla fall jätte god!

Sen drog jag upp till lägenhet 327 där Megan, Kodi och Katy. Kul att äntligen träffa dom på riktigt. Riktigt sköna tjejer faktiskt. Vi spela lite Gitar-hero och snacka lite och dom visa mig deras lägenhet. Jätte söt lägenhet verkligen. Man kan inte tro att det är samma lägenhet som våran, deras såg bebodd ut om man jämför med våran. Kul att träffa några andra som också bor på La Brezza. Nu ska jag skriva i lite papper inför morgondagens Physical med Cross Countryn imorgon. Alla dessa papper! Sedan ska jag nog sova för imorgon händer det mycket. Jag ska dessutom till banken och fixa det här ***** bankkortet och sen kommer Karli till SB imorgon så jag ska träffa henne. See you!!

Inga kommentarer: