tisdag 19 augusti 2008

19 augusti - En dag på stranden

Dagen började med att Wiker och Hörnell lämnade oss för LA till på torsdag. Jag vaknade 10:50 av några amerikaner som pratade i vår lägenhet. Först fatta jag ingenting men sen kom jag på att det måste vara Alex och rörmockaren som skulle komma. Alex är en av dom som äger stället här och därför har han nyckel till lägenheten. Dom gick däremot kort därpå och då gick jag upp. Sedan bar det av mot stranden klockan tolv för att träffa Sofia G. Vi var på stranden och solade och badade (vågar knappt medge att det är första gången jag badar i havet här). Sedan gick vi ut på piren och gick till någon fiskrestaurang längst ut. Vi åt jätte god mat och hade det jätte bra. Sedan knallade vi upp till skolan för att kolla bookstore efter våra böcker. Mina var självklart jätte stora, tunga och dyra. Som förväntat, vad kan man annat tro om business-böcker. Därefter drog vi hem till vår lägenhet ett tag och sedan när klockan var halv sex åkt hon hem till sig. Det var en jätte mysig dag och jag hade en jätte bra dag med Sofia. Hon är jätte trevlig!










Sofia ute på piren

Jag kan vänja mig vid det här stället!


Sedan gick jag och hämta posten och våra bankkort hade kommit nu! Jätte bra verkligen. Sen gick jag tillbaka till skolan för att betala skolavgiften för Cross Countryn eftersom jag då kommer läsa mer kurser än man behöver och har betalt för. Jag var tvungen att använda det svenska kortet för det amerikanska måste först aktiveras och pengarna måste föras över dit. Problemet är att mitt kort inte funka att betala med och imorgon måste jag betala för annars blir jag droppad från kursen. Det gör inget om jag blir det från CC för den kan jag bara välja igen för det finns mycket platser kvar men jag vet inte om det kommer bli den kursen jag får droppad. Därför MÅSTE jag fixa det här med pengarna och korten imorgon. Därefter gick jag ut på en löprunda som vanligt nu för tiden. Imorgon är det någon tävling i stan, 5km som vi ska vara med på. Jag hoppas verkligen det kommer gå bra. Men jag är inte van vid att träna typ 6 dagar i veckan som jag gjort nu så min kropp är väl inte jätte fräsch men det får gå som det går.
Därefter kom Skaris hem och Alex, Justus och Ted kom hit och skulle sova här för dom har ingen stans att bo just nu. Eller jo tak över huvudet men inget mer så våra soffor fick duga för dom i natt. Sedan kom Megan förbi också och Fabian. Vi kolla lite TV och sjöng Sing-star och så. En ganska bra dag ändå! Imorgon har jag mycket att fixa så nu måste jag verkligen sova! Tjao!

Inga kommentarer: