måndag 24 augusti 2009

24 augusti - First day of school

Då var första dagen i skolan avklarad. Det är med blandade känslor men ändå övervägande positiva känslor fast det kommer bli en tuff semester på alla sätt.


Först hade jag Environmental Geology. Jag vara väldigt positiv över den klassen. Den verkade jätte kul och intressant faktiskt. Läraren verkade också bra. Klassen handlade mycket om vulkaner, jordbävningar och tsunamis och hur människan kan påverka de naturkatastroferna. Kursen blir nog inte alls min tuffaste klass men absolut finns det en hel del jobb att göra i kursen. Men när något är intressant är det ju lättare att lägga tid på det. Dessutom berättade hon om en annan kurs som går över 5 dagar i oktober där man gör en resa till East Sierra Nevada och lär sig mer om naturen och geografi. Jag har hört massvis med personer som gjort den och som verkligen gillade den och rekommenderar den. Jag blev väldigt sugen på att åka kan jag säga.

Sedan gick jag direkt vidare till min Interpersonal Communication kurs. Först gillade jag inte läraren alls, hon prata för fort och var på något sätt för framåt och för mycket. Hon trodde verkligen hon var något, är väl något som beskriver henne ganska bra. Däremot kände jag sedan att hon kanske kan bli bättre. Vi får se. Den kursen vet jag inte än riktigt vad den handlar om utan var mer en kurs jag valde för att jag var tvungen. Det enda jag kan säga är att den handlar om att kommunicera med olika typer av människor och människorelationer. Jag tror den kursen kan bli ganska tuff speciellt för att det är en kurs man måste vara aktiv i. Det är ingen föreläsningsklass på samma sätt som andra. Därför måste man prata och vara mer engagerad vilket inte är något av det bästa jag vet på engelska men det kan också vara nyttigt. Vi får se men jag kan inte säga att det kommer bli min favorit kurs direkt.

Sedan var det träning med nya laget då. Det var tyvärr inte alla där idag vilket var tråkigt. Tjejerna verkade bra men det är ju svårt att säga så fort men helt okej. Jag känner mig bara ganska gammal när dom bara är 18 och lika gamla som min lillebror men det ska nog inte vara några problem. Däremot är dom grymt duktiga allihopa! Jag är klart sämst och jag är ändå inte så dålig. Vi är bara 6 tjejer och några fler killar men inte många fler men det är väldigt hög nivå på personerna i laget. Så det kommer helt klart bli sjukt tufft. Jag kände det idag när man försökte hänga på. Visst jag klarar hänga på tills en viss gräns men jag var helt slut efter idag. Så det kommer ta mycket kraft men kan utveckla mig och pusha mig själv väldigt mycket längre också. Imorgon kommer vi få mer information om allt och förhoppningsvis kommer alla vara där imorgon så det kan bli intressant.

Nu är jag helt slut! Höll på och somna framför min ena skolbok i soffan för ett tag sen. Det tog mycket på krafterna med att börja skolan igen och träffa mycket nytt folk. Den här terminen kommer bli tuff kan jag säga redan nu innan jag ens haft min första lektion i min skräckkurs matten och sedan engelska som jag också har imorgon. Vi får se hur det här går alltså och vad jag kommer orka. Nu vet jag däremot att jag inte orkar sitta upp mycket längre till så jag ska nog snart sova faktiskt. Imorgon väntar en ny dag med nya lektioner!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Vad läser du för major?
Blir det mycket plugg när man pluggar två år på SBCC?
Funderar nämligen själv på att köra två år på SBCC och sen göra en transfer till ett universitet.. Men då gäller det ju att få bra betyg.. :)

Sarah sa...

Det är nästan lättast om du bara mailar mig dina frågor så svarar jag dig där istället. =) Min mail är; sarah_gustavsson@hotmail.com

Ha en bra dag!