söndag 30 augusti 2009

29 augusti - First night out in IV for this semester

Tanken var inte riktigt att jag skulle sova så länge men jag behövde det. Så mitt tidiga långpass blev förskjutet till sämsta tiden på dagen. Vid halv ett kom jag iväg och det var fruktansvärt varmt, över 30 grader. Men jag klarade av det med några vatten pauser men jag vill få det gjort så tidigt som möjligt men jag behövde ändå min sömn. Jag Däremot har jag nog aldrig svettats så mycket som jag gjorde då. Jag gick sedan ner på stranden en stund för att bada och kyla ner mig lite. Det tråkiga med Santa Barbara är bara att havet är kallt och det är mycket vågor och grumligt vatten så man badar inte riktigt. Jag kom upp och ner i alla fall.

Vi hade pratat om att åka ut till IV på kvällen men jag var inte alls så sugen på det. Senare däremot ringde Fabian och jag ringde Emelie och jag bestämde mig ändå för att faktiskt åka med dit. Först förfesta vi uppe hos Emelie och hennes svenska rumskompisar uppe innan vi åkte iväg till IV. Det blev faktiskt roligare än vad jag hade förväntat mig. Jag träffa mycket kul folk och det var kul att vara med Emelie och träffa hennes rumskompisar. Det var ingen jätte stor fest men helt klart lagom. Sedan kom en del folk man kände också. Det var en kul kväll helt klart!

Me and Emelie







Inga kommentarer: