söndag 30 augusti 2009

30 augusti - An American Sunday at the beach

Jag är då inte bra på att sova länge även om jag somna sent. Så jag var uppe tidigt och gick och handlat lite på morgonen och sedan pratade lite med mamma och satt med hårinpackning i håret i nog två timmar. Mitt hår har blivit så slitet bara på en vecka, och jag är allvarligt orolig för att det ska ramla av men hårinpackningen hjälpte nog lite i alla fall.

I övrigt har jag pluggat matte hela dagen typ och det gick segt. Jag kom ju framåt men det gick inte fort. Jag blev nästan klar med matte läxan i alla fall som ska lämnas in men inget annat vilket jag hade tänkt.

Idag har jag gjort det jag alltid varit så avundsjuk på alla amerikanska familjer. Söndagar med familjen! Här är söndagarna familjedagen och många är nere med hela familjen och släkten på stranden och har barbeque. Eftersom jag nästan tillhör familjen Alpert mer eller mindre, min amerikanska familj helt klart, så var jag med dom där nere på Leadbetter Beach och grillade och åt massa mat. Självklart gott och skönt att slippa laga mat även idag. Jag känner bara att jag har sådant flyt med det där just nu. Det här med att vara med familjen, släkten och vännerna på helgen och verkligen helhjärtat gå in för att hitta på sådana saker är något av det bästa med amerikanerna. Där har vi svenskar en del att lära av.

Inga kommentarer: