torsdag 27 augusti 2009

26 augusti - Finally, Weekend!

Okej så igår kväll kom Emily hem! Jag och Leigh var jätte trötta så vi hade gått och lagt oss innan hon kom men självklart komma hon in och väckte oss båda. Det är kul att hon är här. Hennes mamma är också här även om hon inte bor här nu i veckan. Hon börjar ju inte skolan förens i slutet av september hon så hon kan ju bara glida runt ett tag till.

Jag var enormt trött när klockan ringde halv sju men upp och iväg kom jag till matte lektionen och allt gick bra och jag kan nu ta den kursen. Läraren är mycket bättre och kursen är på en bättre nivå även om den inte är helt jätte lätt. Två och en halvtimma mest matte-genomgång är ju däremot ganska jobbigt men han får än ändå att hänga med. Jag är så glad att jag inte hade matte 150 för då hade jag precis kommit hem nu. Jag ska inte ta några kvällskurser och den här gången ska jag verkligen inte det! Det är för jobbigt efter träningen och allt. Det kan verka smart men för mig är det nog bättre att gå upp tidigt och få det gjort även om jag inte är en morgon människa. Nu ska jag bara iväg imorgon och köpa boken (svindyr!) och sedan räkna ikapp det jag missat och det som ska göras tills nästa vecka.

Sedan hade jag tio minuter tills nästa två och en halvtimmas lektion, engelska. Vi gjort inte mycket. Gick mest igenom vad vi ska göra i höst. M någon hade sagt till mig att jag skulle ha en lektion på två och en halv timma för ett år sen eller mer hade jag aldrig trott det. Nu har jag två på raken men det är inte så farligt som det låter ändå. Lärarna är så bra på att ändå hålla oss koncentrerade på lektionerna. Vilket i och för sig krävs mer av lärarna med så långa lektioner. När klockan närande sig tolv var jag i alla fall klar med alla mina lektioner för dagen och vecka! Jag har nog inte behövt en helg så mycket som jag behöver den här på riktigt länge. Jag behöver komma ikapp med sömn och rutiner och en del plugg.

Sedan hade jag träning vilket var lättare idag eller mycket lättare. Däremot är vädret fortfarande väldigt bra, nästan för bra kan man tycka. Jag klarar inte riktigt av det ljuset. Det är så ljust och varmt upp mot 30 grader. I helgen kanske det skulle bli upp mot 35 grader. Då får jag göra mitt långpass tidigt helt enkelt. Jag fick lagat mat idag! Första gången jag faktiskt på riktigt lagat mat nu. Pasta och köttfärssås sedan gjorde jag också tacoköttfärs när jag ändå höll på. Så nu har jag en del i frysen vilket känns skönt men det ska sparas tills veckan.

Imorgon är det bara träning men innan ska fixa en del saker som köpa bok och fixa skåp och papper och intyg. Allt jag har lagt på fredagen. Och förhoppningsvis få se Emily lite. Vi har inte riktigt hunnit ses egentligen. Mest sprungit om varandra idag.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: