lördag 22 augusti 2009

22 augusti - Ny termin och ännu ett år har börjat

Så var man här igen, sittande i samma kök som i våras. Sommaren blev kanske inte som tänkt men nu är den över och hösten har kommit. Jag skulle varit här redan i måndags den 16:e men som sommaren varit i övrigt blev det inte som det var tänkt. Därför kom jag inte förens igår till Los Angeles och ännu senare tillbaka till Santa Barbara. Flygresan gick helt okej, men det är långt. Speciellt flyget från Amsterdam till LA på runt 10 timmar. Det är också väldigt tråkigt att flyg så lång ensam. Som vanligt hade jag också svårt att sova. Sedan missade jag precis bussen eftersom säkerhets- och passkontrollen tog över en timma att gå igenom. Dessutom gav säkerhetskontrollen utslag av det radioaktiva ämnet jag har i kroppen nu som ska förstöra min köldkörtel så jag blir normal i stora drag. Det gick däremot bra. Efter ca 22 timmars restid kom jag sedan in i lägenhet och mötte Leigh. Jag var väldigt trött och det var även kväll för USA tid så jag gick och la mig ganska fort. Däremot möttes jag av ett rum som var allt annat än rent och städat. Saker precis överallt och en enda röra. Om jag ska skylla på tjejen som hyrde det i somras för mig eller på Emily vet jag inte däremot.
Back in the apartment again

Jag fick i alla fall 12 timmar sömn och vaknade något mer utvilad men ändå fortfarande trött och jetlagad. Idag har jag städat! Det tog mig nog halva dan att få rent på det där rummet och fått packat upp mina saker. Men nu ser det ut som mitt rum igen! Det var skönt att ändå fått det gjort även om det tog tid och mycket energi. Jag fick med mig lite, lite mat hemifrån Sverige och hade ett paket nudel kvar som blev dagen mat. Sedan körde Leigh mig däremot, så jag fick storhandla. En lördagskväll på Ralphs, varför inte? Var väldigt skönt och jag fick handlat massvis med mat. Lika bra att handla allt så man har allt hemma. Där såg jag också två vilsna svenskar. De är överallt och jag kände mig faktiskt igen mig i deras vilsna letande där inne i mataffären. Men vad sköt det är att ha ett boende, veta hur allt går till och känna sig ändå om hemma här. Snart börjar ju skolan också, knappt två dagar kvar. Helt plötsligt blev man inslängd i verkligheten för på måndag börjar allvaret. Jag vet inte om jag är förberedd eller inte men det får vi se. Det är bara göra det bästa av situationen helt enkelt. Nu har jag däremot fått städat och handlat i alla fall och jag har en dag kvar.

Det känns lite som att komma hem fast man ändå är borta. Inget har då förändrats här. Nu börjar andra året och tredje terminen för mig på SBCC. Vem kunde tro för ett år sen?

3 kommentarer:

Jocke sa...

Måste ha kännts skönt att komma tillbaka dit :P

Josefine sa...

Lycka till med andra året Sarah! / Josefine

Sarah sa...

Jodå är det allt!

Tack Jossan! =) Ha det bra i Asien och allt var det var ni skulle.