onsdag 26 augusti 2009

26 augusti - En jobbig dag men förhoppningsvis ska allt lösa sig

Ja var ska jag börja. Igår kväll kanske. Jag satt där och skulle gå och lägga mig och insåg hur mycket jag inte ville läsa min Matte 150 kurs. Varför valde jag inte läsa 130 istället? Jag trodde jag skulle klara av 150 och visst jag tror jag skulle klara av kursen för jag skulle göra allt frö att göra det för sådan är jag. Men hur kul och bra hade jag måtte av det? Man kan välja att läsa matte kurs 150 och 160 eller 130 och 131 för ekonomi men desto högre desto bättre är det ju alltid. Men när trigonometri skulle vara en självklar sak som multiplikationstabellen kände jag att jag hade kommit fel. Däremot måste jag läsa en matte kurs denna termin och en nästa så allt kändes väldigt, väldigt hopplöst. Jag kunde inte sova och satt istället upp och försökte komma på hur jag skulle göra. Alla kurser har ju redan börjat och det är jätte svårt att ”crasha”, hoppa in i kurser men inte har valt innan, den här terminen för färre kurser finns och jätte mycket mer studenter. Det var en ganska hopplös situation kände jag. Däremot hittade jag dom lärarna som hade 130 och vilka tider de skulle vara på skolan idag. Jag fick lite sömn och gick upp tidigt innan mina andra lektioner för att få tag på de här lärarna. Jag gick förbi en av lärarnas klassrum och han verkade jätte bra men jag hoppades inte på något positivt besked av honom heller. Efter hans lektion pratade jag med honom och sa som det var och om det möjligtvis kanske kunde gå att jag skulle kunna få ta hans kurs. Och… JA! Han hade en plats över så han sa att vi löser det. Så jag ska ta matte 130 istället som är nivån under och han räddade mitt liv och min dag. Då slipper jag ännu en natt av mördrömmar om den där matte 150 kursen. Däremot roppar jag inte hej innan jag är helt framme. Jag ska träffa honom imorgon innan lektionen klockan kvart i åtta och få allt och se till att jag får kursen. Men det var ett positivt besked helt klart.

Sedan sprang jag vidare till Environmental Geology och det var helt okej. Verkar intressant och jag har verkligen fått upp ögat för det ämnet. Det är intressant men kursen verkar ganska basic och inte allt för svår vilket ändå är bra. Nästa var Communication och jag har börjat gilla läraren nu ändå. Hon är bra, och gör det intressant och jag hade knappt någon aning om vad kursen skulle vara innan men den verkar också intressant. Interperonal Communication som den heter handlar om hur vi kommunicerar med de personer vi står närmaste, som familjen och vänner. Jag fick en helt ny bild av kursen och läraren idag och kände att det kan bli kul. Dessutom var kursen lätt att följa än så länge med lätt förstålig bok och sedan diskussionsföreläsning. Jag tror dessutom jag kommer få bra träning för att prata i klassen och liknande i den kursen.

Ännu en vädligt varm dag där ute

Snabbt hem och iväg till träningen och innan fyllde jag i massa papper som att få tävla etc. Det var ännu en riktigt varm dag, så där 28 grader. Jag hade redan träningsvärk innan träningen och idag var det tuffaste passet på väldigt, väldigt länge. 6*400m i 1500m tempo och 4*30s. backspurt. Jag trodde inte jag skulle klara det och värmen och allt. Det var nära att jag gav upp långt innan det var slut. Dessutom känns det som jag kämpar i uppförsbacke för de andra tjejerna är bättre än mig. Jag hamnar i min egna lilla värld bakom, inte jätte långt bakom men ändå för långt för att orka med deras tempo. Jag kommer sakna att ha någon att springa med helt klart!

Ännu en dag avklarad och jag är tröttare än någonsin. Det där passet tog död på mig och hela dagen och den dåliga sömnen igår natt. Så nu SKA jag sova för imorgon är det matte klockan 8! Det är däremot sista skoldagen och jag kan lova en dag till den här veckan hade jag inte klarat. Det är svårt när man slängs in i allt helt plötsligt. Jag behöver verkligen helg!

Inga kommentarer: