fredag 28 augusti 2009

28 augusti - I have just been in Santa Barbara for a week it feels like I never left

Igår kväll kom Emily hem sent och sedan kom Shennie förbi och vi gick på en långpromenad och det blev riktigt sent så den där sömnen jag skulle ta ikapp blev det inte mycket av. Dessutom vakna jag halv 9, trött men kunde ändå inte sova. Så jag gick upp och började fixa det som skulle fixas. Jag fick en pratstund med mamma på Skype, fixat skåp i omklädningsrummet, köpt min mattebok, och sedan sprungit runt för att få bevis på mina studier till CSN som är ganska borttom med. Jag var däremot inte den enda som hade planer på att fixa saker idag så det var mycket folk. Jag fick till slut tag i en lapp att fylla i och skulle lämna in den. Hon sa att det kanske skulle ta tre veckor vilket är alldeles för länge men om jag går och fick en stämpel på International Student Office som självklart hade lunch. Så jag fick gå hem ätit lite och lämnat saker och bytt om för träningen och innan gick jag dit och fick en stämpel. Sedan var det ju inte öppet där lappen skulle lämnas in så det får vänta tills måndag. Jag försökte i alla fall. Det hela gör mig bara ganska oroad för det är mycket pengar och jag behöver det CSN lånet.

Tränigen var ganska lugn, 45 minuter. Det var däremot väldigt varmt idag och luften var väldigt torr. Det känns bara som det blir varmare för varje dag. Så imorgon blir det ett långpass så tidigt som möjligt. Jag har dessutom kanske hittat en löpkompis på min nivå, Alexandra eller Alex. Idag sprang vi tillsammans och det verkar som att det kan bli bra. Hon har inte varit med mer än igår också för hon har varit sjuk innan i veckan. Det är kul däremot. Dessutom gillar jag tjejerna i laget.

Ikväll hängde jag med på middag hos Emilys morbror nere en bit nedanför Ventura. Det var LA trafik enda till Santa Barbara idag så det tog en och en halv timma att komma ner istället för 45 min. Middagen var jätte god. Vem tackar nej till hennes Omas mat? Inte jag. Det blev Potatisgratäng och kött och sallad och sedan efterätt så klart. Jag gillar hennes släkt och jag älskar att faktiskt få ta de av ett amerikanskt familjeliv också. Hennes farbror hus var stort, väldigt stort. Dotterns rum var stort men sedan hade hon ju ett lika stort lekrum och allt möjligt. Det är ju väldigt amerikanskt. Fast på något sätt fasten många amerikanska hus är stor tycker jag de flesta är trivsamma, välkomnande och personliga. Dessutom ska jag få uppleva en riktigt amerikansk Thanksgiving i år! Jag ser verkligen fram emot det. Jag ska fira den med hela släkten Alpert, var är inte bestämt men det ska bli kul. Det ser jag verkligen fram emot.

Inga kommentarer: