tisdag 25 augusti 2009

25 augusti - Done with my second day of school with a similar feeling as yesterday

Okej då var jag klar med min andra skoldag och nu har jag haft alla mina kurser nu. Även idag hade jag en kurs och lärare jag verkligen kände att jag gillade och en annan kurs och lärare jag inte riktigt kände samma positiva känsla över.

Dagen började med engelska. Läraren verkar helskön och verkligen en lärare jag gillade. Han var bara en sådan person man gillar. Vad kursen kommer innehålla är jag lite tveksam om men vi fick skriva en essay idag om en sport vi gillade för att han skulle se vart vi ligger och om han anser att någon är för bra för den här nivån. Däremot kommer vi nog vad det verkar som läsa två mindre böcker med temat sport. Vi får se men jag var väldigt positiv efter den lektionen.

Sedan hade jag träning och jag pushar mig själv för hårt det vet jag men det är svårt. Tjejerna är väldigt bra men inte över bra heller. Jag hänger ju på men får nog ge mer än dom känns det som. Jag måste lära mig att köra på min nivå annars blir det inte bra i slutändan. Igår var vi sex tjejer på papperet men nu är vi bara fem. En av tjejerna kunde inte få ihop ett fungerande schema så hon kunde vara med och träna så hon sluta. Med det så blir vi bara fem, vilket är minsta antalet man har för att kunna ställa upp som ett lag. Så om vi kvalificerar oss vidare som ett lag är jag automatiskt med hela vägen. Sedan träffade jag AMBER! Hon kom förbi efter träningen. Jag saknar henne och de andra tjejerna också i laget faktiskt. De nya tjejerna är väldigt seriösa och lite för seriösa. Hon förstod helt och hållet. Det kommer bli tufft utan henne. Hon ville att jag och Paige kommer ner till San Diego någon gång och träffar henne där och det vill jag väldigt gärna. Även om jag ibland kan irritera mig på Amber så var hon i stort sätt min första amerikanska kompis och är en jättego vän.
You made my day...

Sedan på kvällen mellan halv 6 och halv 8 var det alltså dags den kursen jag har fasat för mest och oroat mig för. Tyvärr gjorde inte lektionen mig lugnare. Matte kursen, med svenska mått typ Matte D, E (?!) kommer bli den mest tidskrävande och jobbiga kursen den här hösten. Jag är till och med orolig för att jag inte kommer klara den. Det är högt tempo och väldigt svårt. Jag har i alla fall kostat på mig en bok med lösningar också, vilket man inte behöver så jag kan få mer hjälp. Köpte böckerna föresten på annons för ”bara” 90 dollar och i bookstoren skulle jag fått betala 150 + 50 = 200 dollar för båda böckerna och då som använda/begagnade böcker. Så det var ju bra. Jag har redan fått massa läxa tills på torsdag och känner bara egentligen hur jag vill droppa den här kursen. V får se. Läraren gillar jag dessutom inte för hon pratar tyst och snabbt och skriver och går igenom saker på tavlan i ett tempo man inte hinner med i. Alla i kursen läser föresten till ingenjörer förutom kanske fem som läser ekonomi. Jag känner inte att jag passar in. HJÄLP! Däremot behöver jag kursen…

Nu är jag sjukt trött och har läst klart mina sista sidor för läxorna till imorgon. Jag är så trött nu och vill bara sova. Ibland undrar man varför man utsätter sig för sådant som är jobbigt men det har väl med personligheten att göra och att man vill så mycket.

Inga kommentarer: