söndag 31 januari 2010

31 januari - Sunday coffee in the sun

Varför är det så svårt att ta sig upp på morgonen? Det är en stor fråga måste jag säga. Kom upp gjorde jag, fick prata med mamma på Skype men internetuppkopplingen just nu är väldigt dålig så det blev väl så där. Sedan blev det en promenad i det fina vädret som nog inte vara längre än tills tisdag när regnet tydligen väntar. Det blev senare ännu en promenad upp till Mesa för att träffa Sofia och ta en kaffe i solen, vilket inte var helt fel. Dagen har inte bestått av allt för spännande upplevelser utöver det. Mest göra klart saker inför en ny vecka i skolan och en ny månad som väntar. Jag fick däremot beställt nya löparskor idag som förhoppningsvis kommer i slutet av veckan eller början av nästa vecka.

Förresten fick jag brev från Cornell University igår, med uppmaningen att dom ville att jag skulle ansöka till skolan. IVY Leage skola i NY hade inte varit fel, men tyvärr kostar det ju en del också. Apropå det måste jag nu börja ansöka till skolorna nu i veckan. Det är ett måste!

Inga kommentarer: