tisdag 26 januari 2010

26 januari - Second day of school and a new class and a hard workout

Så idag hade jag min andra skoldag för terminen med ännu en ny kurs, Statistik. Kursen har jag med Fabian dessutom vilket inte kommer ge mig särskilt mycket än att jag kommer få hjälpa honom. Han satsar nog mer på ett C än ett A. Läraren verkar bra och kursen verkar inte alls för svår vilket var skönt. Det är däremot en väldigt stor klass med 45 elever i en vanlig sal för typ 30 elever. Det blir däremot mer läsande än räknade verkar det som vilket jag kanske inte är så glad för men det är ändå en kurs jag vet att jag kommer kunna ha användning för och kan tillgodoräkna vart jag än fortsätter sen. Dessutom fick jag köpt min bok idag privat för 50 dollar istället för 100 dollar i bookstoren för en använd eller 150 för en ny. Det tyckte jag var ganska bra! Och jag fick sålt min kommunikation bok från förra året och min matte bok från förra året så det känns skönt att få in lite pengar för det.

På träningen idag var det workout day dvs. ett tuffare pass. Däremot har väldigt få faktiskt sprungit något vettigt i vinter förutom typ jag så många fick bara gå på en vanlig lätt runda för att komma tillbaka i form igen. Jag skulle däremot göra tröskelträning, 20-20-20. Det är en ny tjej som verkar bra som fick hänga på mig men hon kunde faktiskt inte hålla mitt tempo alls vilket var förvånande. Passet gick bra men det var ganska tufft. Det var sega ben som gick därifrån sen men det var ett bra pass helt klart. Det känns bara konstigt att jag typ är den som kör hårdast och får köra alla pass själv ett tag framöver i stort sätt, men de andra ska vara med mig om två veckor typ tror jag. Däremot göra mina benhinner lite ont, vilket oroar mig. Om det nu är benhinnorna, det är svårt att säga eftersom jag aldrig haft det innan. Jag ska däremot fixa nya skor tror jag för jag tror det kan behövas faktiskt.

Nu har jag gjort klart alla mina läxor för imorgon så jag ska nog försöka sova snart för jag är väldigt trött och slut efter dagen. Jetlagd är man väl lite fortfarande och att börja skolan tar på krafterna plus ett hårt träningspass.

Inga kommentarer: