lördag 30 januari 2010

30 januari - Exploring Santa Barbara with Erika during our 11 miles run

Imorse var jag ganska trött och ville då inte gå upp men jag släpade mig upp vid elva ändå. Jag hade lovat att köra mitt långpass med Erika och Fabian idag och att vi skulle göra det någon gång på dagen. Jag fick iväg till sms och vi kom fram till att ses vid två. Jag kände mig halvsliten sen gårdagen men kände ändå att det var fint väder så det skulle nog gå bra ändå. Fabian ändra sig i sista stund så det blev bara jag och Erika men det var nog lika bra det med tanke på hur lite Fabian sprungit det senaste.

Det var fint väder och vi sprang bort till Butterfly beach och fortsatte upp i Montecito och sedan kom sprang vi vidare på andra sidan motorvägen en bra bit och upptäckte helt nya vägar och gator ingen av oss varit på innan. En sväng förbi golfklubben och Milpas och lite annat. Ett tag var vi lite vilse men till slut hitta vi en gata vi kände igen och hittade till slut rätt. Vi såg en del av Santa Barbara vi inte sett förut med massa små söta hus. Vi höll ett bra tempo och det var verkligen kul att ha sällskap på långrundan för en gång skull. Ibland gillar jag att springa den själv för att få lite egen tid men idag var det skönt att ha någon med sig. Vi sprang i 90 minuter och allt som allt blev det 11 miles dvs. nästan 18 kilometer. Man kommer så långt på en och en halv timma, det är alltid så svårt att inse innan men helt plötsligt har man sprungit runt halva stan och lite till. Det var däremot inte alls så farligt som det låter, rent av ett riktigt kul och bra pass med bra sällskap. Lite stolt måste jag ändå säga att jag är att jag faktiskt genomförde hela en och en halv timma i det tempot när man var hemma tre natten innan. Jag var dessutom inte alls särskilt död efteråt. Helt enkelt ett lyckat pass. Jag har dessutom räknat ut att jag gjorde ca en 41 miles vecka, typ 65 km vecka vilket jag är ganska stolt över också. Det känns däremot bra och jag gillar det. Jag har också nästan bestämt mig för att jag nog ska springa 5 km nästa lördag på tävlingen, det känns som det är mest rätt att göra.

Sedan gick jag hem och fick i mig mat och nya energi vilket behövdes. Kvällen bestod bara av hemma kväll med tjejerna. Lite middag och myskväll. Inte helt fel faktiskt.

Inga kommentarer: