onsdag 27 januari 2010

27 januari - I am ridiculously sore after today

Imorse var det upp vid sju igen och iväg till engelskan. Jag fick däremot en mycket bättre bild av engelska idag än vad jag fick första lektionen och gillade klassen och läraren bättre idag. Vi hade läxa tills idag, inget jobbigt alls men en del ändå. Vi gick igenom några texter och skrev lite. Sedan hade jag kommunikation vilket fortfarande känns lite flummigt eftersom hon ännu inte gett oss någon planering. Däremot ville hon att vi skulle vara med och påverka vad vi ska göra så det gick mestadels av lektion ut på idag. Det blir nog en hel del grupparbeten vilket skrämmer mig. Jag vet inte, antingen kommer det ge mig något eller så kommer det bara avskräcka mig ännu mer ifrån sådan här kurser. Jag tror däremot att det blir bättre nästa vecka när vi får det lite mer strukturerat. Vi ska däremot hålla i en dag kallad Pangea’s Day som jag ännu inte riktigt vet vad den går ut på men det är en dag där som vi ska anordna för att föra samma alla människor att jobba tillsammans i stort sätt. Däremot kanske jag har tävling den lördagen så det är lite dumt men hon sa att vi i sådana fall kan lösa det på något sätt. Till min stora glädje så kommer jag nog kunna läsa samma bok för både engelskan och kommunikation när vi ska välja bok, för en av böckerna finns med på båda boklistorna för båda kurserna vilket hade varit en sådan bonus.

Det var väldigt fint väder idag vilket gjorde mig väldigt glad. Det var soligt och 16 grader, vilket var helt perfekt för träningen idag. Vi hade 45 minuter idag vilket var helt okej, jag hade lite träningsvärk sedan igår men det var inte så farligt ändå. Däremot hade vi jätte mycket styrkeövningar efteråt och benövningar. Just nu har jag jätte träningsvärk och imorgon ska jag ha speed träning så frågan är hur det ska gå. Jag tror jag är den enda som ska göra det, dom andra har nog bara en vanlig löprunda så det kan bli tufft att göra det själv. Däremot går det nog okej hoppas jag. Jag hoppas bara att jag känner mig bättre imorgon så det kan bli någon kvalité på det.

Nu ikväll har jag gjort statistik läxan vilket inte alls var så svårt. Det känns som det kommer vara ganska lätt nu i början. Imorgon är sista skoldagen faktiskt vilket ska bli skönt med helg. Det har ändå varit en ganska tuff vecka med mycket nytt och det är fortfarande lite jobbigt med tidsomställningen, dessutom har träningen kommit igång på allvar vilket jag kan känna av. Det är däremot inte jobbigt men första veckan är alltid första veckan så att säga. Nästa vecka blir saker och ting nog lite mer rutinmässiga.

Inga kommentarer: