söndag 23 mars 2008

The rest of your life starts right now

Tjoho!

Jag har tänkt starta en blogg länge och nu så blev det så! (Slutpratat om det hatar själv sådana komentarer.)

Idag har jag jobbat, som igår och i förrgår men imorgon är jag ledig, ska bli ganska skönt faktiskt! Det är så himla skönt med påsklov men det känns inte som påsk när det är flera minus och snö ute. Jag som verkligen verkligen vill ha sommar eller vår iaf men men det kommer väl det med så småning om. Jag börjar faktiskt bli frisk nu och må bra igen efter mycket sömn och vila, vilket är jätte skönt. För om jag ska vara ärlig jag vet inte hur man gör när man är sjuk. Jag är aldrig sjuk och jag kan inte bara göra ingenting, har jätte svårt för det.

Såg One Tree Hill innan vad jag gillar det programmet! Här är några citat från dagens avsnitt som faktiskt var ganska bra:

"Haley: The rest of your life is a long time and whether you know it or not it's being shaped right now. You can choose to blame your circumstances on fate or bad luck or bad choices or you can fight back. Things aren't always going to be fair in the real world, that's just the way it is but for the most part you get what you give. Let me ask you all a question. What's worse than not getting everything you wished for or getting it but finding out it's not enough? The rest of your life is being shaped right now with the dreams you chase, the choices you make and the person you decide to be. The rest of your life is a long time and the rest of your life starts right now."

"Nathan: ...there's going to be a lot of times in your life when you're afraid. Being afraid is OK, but if you don't work through that fear, you might miss out on some pretty great things. "


Det sista citatet kändes väldigt klockrent i min situation och nästan som ett tecken på att jag verkligen ska göra det.
Jag är rädd men jag kommer ångra mig om jag inte gör det, för då kommer jag missa allt jag drömt om. Det kommer vara upp och ner men så är det ju oavsett var man än befinner sig!

Såg Så som i himmelen igår, vilket fin film, många tårar kan jag tala om. Men ibland är det så skönt att bara gråta ut och sen känns det bara så mycket lättare.

Imorgon ska jag nog in till stan och fixa lite grejer och kanske träffa nån söt vän senare. Får se vad det blir!

Shingling!

Inga kommentarer: