tisdag 25 mars 2008

One step closer



Idag har jag skickat in min ansökan till SBCC, så nu är jag ett steg närmare. Det känns bra att ha gjort det nu för om jag funderar mer tror jag inte det blir bra. Jag vill ju åka så då är det lika bra att skicka in det. Känns skönt också att ha något att se fram emot och veta vad man ska göra efter studenten. Det är så många som inte har en aning ju. Tänk er 200 soldagar på ett år, med en medeltempratur på 20 grader året om och med närheten till LA och med ett läge vid havet mitt i Kalifornien i USA. USA, längtar! Kan det bli bättre?


Det har fortsatt snöa idag, någon decimeter till, och bussarna har t o m slutat gå ändå hit upp så det säger ju ett och annat. Dessutom var E6 avstängd en bit. Helt sjukt, säger bara det. Kom på en sak, i Sverige så pratar vi ju alltid om vädret om vi inte har något att prata om men också om vi har något att prata om det. Det är det ständiga samtalsämnet här i Sverige. Men om man bor på ett ställe där värdet nästan alltid är bra kan man ju inte prata om vädret. Då är det ju ingen big suprice att det är sol och 23 grader varmt idag igen. Undra om dom har något annat ämne som dom alltid pratar om. Ja vem vet. Inte jag i alla fall eftersom jag bara bott i Sverige.


Var ute och promenerade idag i snövädret och jag kan tala om det var riktigt jobbigt. Gångbanorna var inte skottade och det snöade ganska bra just då. Men det blev ganska bra träning i alla fall, man brände nog några fler kalorier än vanligt kan jag tala om. Fast dom åt man ju upp sen ändå eftersom det är våffeldagen idag. Åt två innan och det var riktigt gott. Men nästa vecka börjar mitt "nya liv". Som alltid men jag tror man sätter upp för höga krav på sig när man ska börja sitt "nya liv" och därför klarar man det aldrig. Jag ska försöska sätta upp mer uppnåliga krav den här gången så jag faktiskt klarar av det. Så inget mer söndagssnacka om att starta ett "nytt liv" varenda vecka. Problemet är all snö bara, det går ju inte springa i. Det är ju jätte halt och blir inget bra. På söndag skulle det däremot bli varmare så få får hoppas all snö smälter bort till nästa vecka så man kan springa lite då.


Idag är det förresten 71 dagar kvar till studenten =) och 71 dagar kvar att hitta en studentklänning och allt annat som måste fixas men det löser sig! Längtar tills vi får springa ut där och bara skrika för att vi är så glada! Ska förresten ringa och fixa en tid för att permenta håret imorgon. Tror det kan bli snyggt, blev ju bra sista jag gjorde det eller vad tror ni? Jag ska i alla fall boka tid och sen får jag kolla om jag gör det eller ej. Jag kan ju bara boka av tiden om det är så.


Nu ska jag lämna datan för idag! Tjoho!

Inga kommentarer: