fredag 17 september 2010

17 september - Experiences new things are excited and makes life more interesting

Sedan sista har jag tävlat än en gång och denna gång var det på Trinity Invitational. Det var en 4 km bara vilket var en helt ny sträcka för mig. Vaderna kändes lite krampaktiga på uppvärmningen vilket gjorde att jag höll tillbaka en del. Det var ett ganska konstigt lopp och mycket segt gräs och annat jobbigt underlag att springa på vilket drog ner tiden en hel del. Jag kom i alla fall i mål på 17:50 på en 27de plats av 67 vilket var okej men inget jag var särskilt nöjd med. Jag var ändå laget höjdpunkt för dagen. Killarna gjorde riktigt dåligt ifrån sig och det är nästa pinsamt hur dåligt vissa av dom gjorde. De var bara Alexis och Nicole av tjejerna som också sprang och de är inte alls på samma nivå som mig men gjorde ändå okej ifrån sig utifrån deras förutsättningar. För min 27de plats fick jag i alla fall en T-shirt. Nästa helg tävlar vi på hemma plan och förhoppningsvis ska jag få till en bättre tid. Här är vad som skrev om det på hemsidan med länk till resultaten också: http://www.govaliants.com/news/2010/9/11/WXC_0911104026.aspx?path=wcross Vi har också egna profiler på hemsidan så kolla in min här: http://www.govaliants.com/roster.aspx?rp_id=455&path=wcross Träningen i veckan har gått bra men varit lätt, för lätt för min del. Jag funderar på att försöka göra något åt det genom att tränsa mer själv men vi får se. Jag är inte den enda med den känslan däremot. Träningsupplägget är lite av en besvikelse och har inte förbättra någon något särskilt närvärt det senaste åren så det skrämmer mig. Vi jobbar på att försöka kanske prata med vår tränare om det men det är ett känsligt ämne så vi får se.

I måndags kom Corey och knacka på min dörr med en ros i handen. Han är för övrigt den stora nyheten i mitt liv. Vi fann varandra väldigt fort men det känns väldigt rätt. Han och många andra här borta har fått mig att skratta och vara väldigt lycklig under en längre tid än jag kan komma ihåg någon/några gjort innan. Vi umgås hela tiden och har väldigt kul ihop.

I måndags gjorde jag något nytt, jag åkte för att göra Community service. Jag måste göra 30 timmar per termin för ett av mina stipendier och skolan har ett överflöd av Community service man kan delta i. Den här måndagen så åkte jag och några andra tjejer in till NYC till en församling som serverad mat till hemlösa. Det var faktiskt kul och något nytt och läringsrikt. Det gillar jag med Manhattanville College, hur delaktiv skolan är i omvärlden och organisationer och med en sådan drivkraft för saker. Igår var jag på en föreläsning om naturkatastrofen i Pakistan vilket var väldigt intressant och givande.

Skolan går bra. Nu börjar det dras igång på riktigt och jag måste börja lägga ner mer tid på att plugga. Jag har en del uppsatser som ska in i nästa vecka bland annat och väldigt mycket läsning att göra.

Vädret är fortfarande fint. Runt 20 grader och sol har det nästan varit varje dag denna vecka vilket är perfekt. Igår fick vi däremot världens åskskur och det blixtra och åska riktigt rejält. Men det var också behövligt. Jag är så väderkänslig så det hjälpte faktiskt mot min ihållande huvudvärkt som hängt över mig hela veckan.

Äntligen är det helg vilket är skönt. Tävling imorgon och sen blir det barbecue och något annat på kvällen. Söndag blir det träning och nog en hel del plugg, eller måste bli en hel del plugg. Kanske ska kolla amerikansk fotboll också men jag är väldigt halvsugen på det. Nu är det middagsdags!

Inga kommentarer: