fredag 10 september 2010

10 september - What if I never would have let?

Vad hade hänt om jag faktiskt hade bestämt mig för att gå på Handelshögskola i Göteborg istället och inte kommit iväg till NY och börjat plugga på Manhattanville College? På något sätt vill jag inte veta och behöver inte veta för det jag vet är att jag trivs väldigt bra här och ångrar inte en sekund att jag tog beslutet att åka.

Förra helgen så sprang jag mitt första 6 km lopp och min första tävling i Manhattanville College dräkten. Det var kul att vara tillbaka i tävlingsskorna igen och framförallt för se vad sommar träningen hade gett. Självklart var jag nervös men ändå väldigt taggad jag vill vara vår första tjej och det skulle jag göra allt för att vara i första loppet. Det blev däremot inte särskilt svårt i och med att många av de duktiga tjejerna är skadade. Det var ett kul lopp och vi kommer komma tillbaka hit i oktober när det verkligen gäller för att kvalificera sig vidare till nästa nivå. I alla fall, jag sprang på 25:52 och kom in på en 30 plats av 195 tävlande tjejer. Det var en riktigt bra dag för mig och jag hade framförallt kul där ute. Dessutom pressade jag mig inte till hundra, skulle jag vilja säga så det var en väldigt bra start på säsongen. Dessutom har jag nu sjätte bästa tiden i skolans historia på 6 km men jag ska ha den bästa innan säsongen är slut det är mitt mål. Kolla gärna in vad de skrev om loppet på vår hemsida: http://www.govaliants.com/news/2010/9/4/MXC_0904103024.aspx?path=mcross Imorgon tävlar jag igen så det gäller att ladda om.

Löpningen går väldigt bra just nu och jag känner mig väldigt utvilad, vilket är lite oroande så här tidigt på säsongen när träningen ska vara som tuffast. Nästa vecka ska vi till och med dra ner på träningsvolymen från denna vecka vilket känns väldigt fel. Däremot är jag den enda som inte är skadad eller sjuk av tjejerna. Imorgon tävlar vi med tre tjejer och en av dom är sjuk och den andra vill inte tävla och sen jag. Så det ska bli intressant. Det är tråkigt så sätt och jag får ändå inte göra killarnas pass när vi kör kvalitéspassen vilket jag känner jag lätt hade kunnat eftersom jag är i bättre form än vissa av dom. Nu är det nog en fördel att träna på den nivån jag går för tävlingarna nu men när det väl gäller senare i höst måste jag ha haft hårdare träningen för att förbättras. Vi får se hur det går imorgon och så men jag kanske ska prata med tränaren om hur jag känner. För det är inte mycket mer jag känner jag behöver göra men höja snäppet lite. Vi får se.

Nu har jag gått i skolan i två veckor och det känns helt okej, även om det mesta är nytt och det är mycket läsning som jag inte riktigt vet hur seriöst jag ska ta. Det är svårt att motivera sig att plugga massa nu när man vet att det ändå bara är två prov i vissa av kurserna och hela betyget går på det och proven är sista veckan i skolan och mitten veckan i skolan. Men det går ändå bra jag känner jag har speciellt i ekonomi kurserna väldigt bra baskunskap så det hjälper väldigt mycket. Sen har jag fått ganska bra kontakt med mina lärare och det är alltid en fördel.

I övrigt har jag underbara kompisar här redan och solen skiner och livet leker. Förra helgen var jag och Kelly inne i NYC och fick en heldag med hennes bror som går på NYU som guidad oss runt precis hela stan. Vi såg Frihetsgudinnan, Wal Street, Central Park, Grand Central, State Island, Ground Zero, Rockefeller Center och mycket mera. Det var en helt perfekt dag med perfekt sällskap. Kelly är min bästa kompis här borta och vi har väldigt kul tillsammans och gör allt tillsammans. Hon är från LA också så vi har en del gemensamt från det också. Även om vi är ganska olika ibland så kompilterar vi varandra och har kul tillsammans. Jag har andra bra nyheter också men jag tror jag ska vänta med att dela med mig av dom i bloggen just nu men det kommer.

Imorgon är det som sagt tävling igen så nu borde jag packa klart och gå och lägga mig för bussen går sju i morgon bitti. Sedan är det helg vilket känns underbart skönt!

Inga kommentarer: