söndag 19 september 2010

19 september - Second place in Mville’s first XC meet in 26 years and I am back into the studying again


I lördags tävla jag på hemma plan. Mvilles första hemma tävling för Cross Country på 26 år. Det var bara fyra tjejlag och två killag med så det var en väldigt lite tävlingen men det var kul att få springa på en banan man kunde utantill, det är alltid en fördel. Allt kändes bra innan och även under loppet. Jag gick ut som tvåa och höll min placering hela loppet, ända in i mål till min egen förvåning. Jag trodde att det skulle vara fler duktiga löpare med och att folk skulle börja gå om mig men det var ingen som gjorde det. Jag höll ett riktigt bra tempo genom hela loppet och gick i mål på 17:48 vilket var snabbare än förra helgen och denna helgen var banan en halv kilometer längre, så det var bra. Det är det snabbaste jag någonsin sprungit för Cross Country. Banan var, kontsigt nog, 4,43 km lång vilket gör att jag ädå höll 4min/km och om jag kan hålla det i 500 meter till och springa lite, lite snabbare går jag under 20 minuter vilket är en drömgräns. Jag har gjort det på bana men det är en helt annan sak. De andra i laget gjorde helt okej ifrån sig både tjejerna och killarna och Kelly är äntligen tillbaka och tävlar, till min stora glädje. Här är länk till hemsidan om loppet och resultatet: http://www.govaliants.com/news/2010/9/18/WXC_0918102626.aspx?path=wcross (fruktansvärd bild däremot). Jag blev också intervjuad, likaså vår tränare och Mike. Du hittar de filmade intervjuerna på höger sida på hemsidan kolla gärna in det. Det var kul att höra att tränare var så pass nöjd med mig också. Ett riktigt lyckat lopp och jag ser fram emot att åka till Boston nästa helg och springa 5K.

Lördagen blev det annars barbecue och sedan var jag och Kelly
ute på quaden och satte ute i solen på i gräset och skulle plugga men det blev väldigt lite av det. Däremot var det skönt att vara ute, för jag har fortfarande mitt ute behov efter två år i Santa Barbara. Att vara inne är överskattat. På kvällen skulle killarna festa men jag och Kelly gick promenad och kolla film istället vilket var skönt apropå vårt långpass klockan halv åtta imorse.

Idag har jag fått prata på Skype med mamma och sedan börjat plugga på riktigt. Idag var nog första dagen på riktigt som jag faktiskt börjat plugga seriöst. Det kan behövas och jag ska försöka vara seriös och fokusera mera i veckan och också få in mer sömn ör jag kommer behöva det. Jag har skrivit mitt politik arbete hela dagen och läst en hel del till några av mina kurser. Jag fick inte gjort allt men visst en hel del. Apropå politik, det svenska valet var ju ingen höjdare. Kan bara tänka mig vilken kalabalik det valresultatet kommer framkalla där hemma.

Inga kommentarer: