fredag 24 september 2010

24 september - We are just too funny together!

Denna vecka har jag faktiskt pluggat, en hel del. Jag hade en inlämning på måndagen som jag satt med hela söndagen och en bok att läsa ut och diskutera i torsdags och sedan hade jag en inlämning idag, dessutom massa annan läsning och grejer i alla kurserna som vanligt. Dessutom skulle jag gjort Community service i måndags men det blev inte av så jag har gått på en del små presentationer och möten i veckan istället för att få ihop timmar. Jag var på en ganska bra föreläsning om några tjejer på skolan som var på Haiti i sommar. Dessutom har veckan varit full med löpning, även om jag hade velat göra mer men så är det. Så det har varit en ganska busy week helt enkelt.

Men nu är veckan äntligen över. Dessvärre igår kväll så satt jag på lektion och kände bara hur ont i halsen jag fick och huvudvärk. Man kan tro att det inte kan hända så plötsligen men det gjorde det verkligen. Så istället för att gå och träffa alla andra efter min kvällskurs så gick jag till mitt rum och gick och la mig. I måndags skulle jag tagit influensa vaccinet men jag fick inte eftersom det är baserat på ägg och jag är allergisk mot det, vilket också tår i mina filer. Så om jag hade fått ta det kanske jag inte hade behövt bli sjuk men det vet man ju aldrig. Så idag har jag mått allmänt dåligt. Dessutom är det varmt här igen och har varit i tre dagar nu vilket inte känns bättre när huvudet håller på att sprängas redan innan. Det är inte ens så soligt bara fuktigt och klibbigt väldigt varmt och dismoln som trycker än ner mot marken. Väldigt obehagligt väder kan jag meddela. Dessutom är det världens sämsta tajming apropå att jag tävlar imorgon. Snabbaste banan för året och mitt första 5km lopp för säsongen. Coach tror att jag kan komma under 20 minuter om jag har tur vilket är en drömgräns, verkligen värd att drömma om. Målet är eller var i alla fall att slå nytt personligt rekord på 5km för Cross Country för min del, vilket är från California State Championship förra hösten då jag sprang på 20:46. Nu vet jag inte. Det är så segt för jag har varit i sådan bra form och det var verkligen perfekt helg och perfekt bana och allt för att slå mitt PR men nu vet jag inte. Det är så frustrerande och alla säger att jag kommer göra bra ifrån mig ändå. Självklart kommer jag göra det för jag kommer nog inte ha allt för svårt för att vara bästa tjejen i vårt lag imorgon även om jag är sjuk men det är inte mitt mål. Jag tävlar mer mot mig själv och mina tider och det är det som är jobbigt. Jag kan bara fortsätta skriva om hur frustrerande det är men jag ska sluta här innan ni blir allt för trötta på mitt tjat. I alla fall bussen åker 5:30 från skolan imorgon bitti till Boston! Önska mig lycka till för det kan jag behöva.

Jag vet inte om det berodde på att jag är halt sjuk och trött eller bara för att det är vi tillsammans som gör livet så mycket roligare. Men idag har jag och Kelly bara varit så FUNNY! Seröst har vi så fruktansvärt kul tillsammans och våra skämt är bara helt underbara. Jag kan till och med sitta här och skratta för mig själv över våra skämt från idag, vilket både kan vara en positiv och negativ sak skulle jag väl tro men vi har väldigt kul. Idag t ex så sitter vi och göra computer concept läxan och jag tycker synd om de andra i data salen men vi hade väldigt kul! Även om vissa tycker vi bara är jobbiga och annoying tycker andra bara att vi är helsköna. Så det jämnar väl ut sig.

I onsdags kväll hade vi världens, och jag menar VÄRLDENS, åsk- och regnoväder. Jag har aldrig varit med om något liknande. Det kom väldigt plösligt och slog ut delar av elen på skolan bland annat mitt rum. Det regna som jag aldrig sett regn någonsin och åska något fruktansvärt. Jag har aldrig sett så mycket blixtrar så nära och som lyser upp så mycket. Det var ganska skrämmande faktiskt. Som tur var hade Kelly ström i sitt rum så jag satt där hela kvällen med henne vilket i och för sig inte var helt fel heller.

Här borta har jag i stort sätt inga svenska kompisar och jag är väldigt lite på datorn och läser eller skriver desto mindre på svenska. Det är nästa skrämmande hur svårt det kan vara nu för tiden att formulera sig på svenska. Jag tappar ord och måste ibland översätta, från engelska till svenska. Dessutom går vissa saker inte att översätta för det har bara inte betydelse vilket gör allt svårare. Jag älskar att jag kan prata två språk men tyvärr får det ena lida på grund av det andra. Därav kan mina inlägg bli lite svengelska fast åt andra hållet. Så jag hoppas ni kan ta hänsyn till det.

Nu ska jag ta en huvudvärkstablett och gå och lägga mig så jag får några timmars sömn innan klockan ringer klockan 5:00 imorgon bitti. Vilken underbar lördagsmorgon man kan ha.

Inga kommentarer: