fredag 3 september 2010

My first two weeks at Mville feels like months not weeks and it is a new start of something new and I like it

Det här gått två veckor knappt det, det känns däremot som att det har gått månader, terminer. Skolan ligger väldigt isolerat en bit utanför NYC och det är verkligen en värld för sig själv, men jag gillar det verkligen här. Väldigt mycket har hänt och det är väldigt mycket nytt och det är svårt att sammanfatta allt i ett inlägg men jag ska försöka.

Första veckan så var det bara träningar och orientation. Massa aktiviteter varje dag och information. Vi tränar två gånger per dag, klockan sju och fyra. Tränigarna håller inte alls lika hög kvalité som jag är van vid men det funkar. Folket i laget är däremot underbara! Jag umgås väldigt mycket med dom och jag har verkligen kommit in i laget väldigt bra. Vi gör allt tillsammans. Imorgon tävlar jag för första gången, någonstans ner mot Philadelphia. Jag vet väldigt, väldigt lite om tävlingen och i vilken form jag är i så vi får verkligen se.

Vädret har varit bra och dåligt, det beror på hur man ser på det. Det började med att vara helt okej runt 20 grader men mulet tyvärr men nu har det i en och en halv vecka varit 30-35 grader och stekande hett. Det är inte bättre kan jag säga. Mer outhärdligt. Redan klockan sju på morgonen för första träningen så har det varit 30 grader varje dag denna vecka, helt otroligt.

Min första skolveckan är precis avslutad och jag tar 6 kurser, mer än vad jag burkar men jag hoppas jag klarar av det. Det bästa är däremot att jag verkligen gillar mina kurser och mina lärare, visst blir det mycket jobb men jag tror jag kan klara av det. Jag läser public finance, corporation finance, comparative politics, intro to political science, computer concept for business och intermediate microeconomics. Jag måste bara komma in i pluggandet igen för jag är verkligen inte inne I det än. Så det blir nog att lägga lite tid på det nästa vecka.

Allt på skolan känns väldigt bra. Alla är väldigt trevliga och drivande i en hel massa olika saker. Det finns en miljon aktiviteter och klubbar och organisationer att delta i. Jag måste göra 30 timmar community service för ett av mina stipendier och de har jätte mycket olika saker man kan få timmarna tillgodoräknade för. T ex så har de en FN utflykt varje torsdag när man åker in till NY och huvudkontoret. Tyvärr har jag lektion då men de har det varje termin så jag kan göra det nästa om jag lägger mitt schema utifrån det. Dessutom ska jag nog hjälpa till med en insamling för offrena i Pakistan, vilket ska bli kul. Det finns så mycket man kan göra och vara delaktig i här vilket är väldigt kul. Det är bara tiden man inte har men en del ska vi nog hinna med.

Jag har redan skaffat massa nya kompisar och det känns väldigt bra alltihopa. Jag trivs helt klart i min lilla värld här borta. Jag ska försöka uppdatera oftare men vi får se. Jag är väldigt lite på mitt rum och ännu mindre framför min dator vilket är ovanligt men ett bra tecken skulle jag väl tro också.

Nu ska jag ladda inför imorgon för bussen går sex på morgonen. Så jag ska väl upp om alldeles för få timmar. Bilder och uppdateringar kommer mer som sagt. Men jag lever och jag trivs!

Inga kommentarer: