måndag 28 april 2008

Nu löptränar göteborgarna som mest på hela året

Helgen blev inte som tänkt alls, måste erskänna att jag mådde sjukt dåligt men nu är det bättre så då fokuserar vi på det.


Idag körde jag på bilskolan (andra gången) och det gick mycket bättre idag. Så jag ska kanske få till ett körkort innan jag åker ändå. Jag hoppashoppas verkligen det för annars blir det tungt att komma hem, ett år i USA och börja försöka ta körkort igen. Nej jag får helt enkelt klara det bara, så är det! Dessutom var jag hos Jessicas mamma och fixade bal-väska idag, jätte söta. Och nu är balklänningen fixad också. Fick låna en jättefin blå klänning av en kompis syster. Den var precis som jag ville ha den också, helt perfekt när man kan fixa det på det sättet.


Idag hade sommaren kommit till Gbg. 21 grader och sol men det blåste ganska mycket men det var ändå jätte varmt. Känns skönt! Imorgon ska jag nog ligga på altanen och sola och plugga hela dagen för jag är ledig =)


Idag var jag ute och sprang min vanliga runda men skillnaden är bara att nu är Alla ute och springer. Jag kan lova att jag kan tala om vilka veckor på året, varje år, som flest göteborgare är ute i motionsspåren och tränar. Jo, just dom fyra veckorna innan Gbg-varvet. Så nu är det trafik i spåren som aldrig annars men det är ändå ganska kul. Man blir så motiverad av att se fler träna på nått sätt. Nästa vecka ska jag nog börja springa milen också för det känns som att 6-7 km blir inte ett så långt träningspass längre så jag behöver lite mer utmaning. Däremot skulle jag aldrig (i år i alla fall) springa Gbg-varvet. Visst hade jag tagit mig runt på en hyfsad tid men jag tränar mycket kortare sträckor och tycker det är roligare. Jag hade kunnat ställa upp på ett halvt Gbg-varv. Fast jag gillar ändå tävlingsformen och känslan av när hela Gbg springer men den tiden kommer för min del med när jag vill springa Gbg-varvet. För det ska jag göra någon gång i mitt liv men inte just nu.

Planeringen inför USA rullar på och pluggandet lika så. Däremot går pluggandet ganska segt nu för det känns att det bara är 37 dagar kvar till studenten. Och om vi ändå räknar dagar kan jag meddela att det bara är tre månader + några dagar kvar tills jag packar mina väskor och drar iväg till California =)


GRATTIS till Frida som fyller 19 år idag också!

Inga kommentarer: