tisdag 22 april 2008

Too much to do and too much to write

Nu var det länge sen jag skrev här men ärligt talat har det varit så fullt upp hela tiden så jag har inte hunnit. Jag hinner väl egentligen inte skriva nu heller eftersom jag borde skriva på mitt filosofiarbete men jag tar en paus bara de är jag värd tycker jag!




Jag på Starbucks i Barcelona!










Barcelona, säger bara det. Jag hade fyra underbara dagar där och jag vill verkligen rekomendera att åka dit. Jag har aldrig upplevt så mycket och haft det så bra i en stad som Barcelona. Det bästa är också att Barcelona är så stort att alla kan älska den staden för det finns något för alla där kan jag lova. Bara strosa runt i stande är en upplevelse, man får se så mycket hela tiden och små mysigt uteserveringar och fik finns precis överallt (helt i min stil). Havet ligger nära och staden lever verkligen. Jag lovar jag kommer åka tillbaka någon dag för det är en underbar plats det här. Om du vill läsa mer om min resa i Barcelona är det bara klicka sig vidare till min resedagbok där det också står lite (http://www.resedagboken.se/ och sök på Sarah_G)


Våren i Barcelona


.

.

.

.

.

.

På min resedagbok kommer ni sedan också kunna följa mitt liv "over there" i USA! Nu börjar allt ta fart på riktigt faktiskt vilket är riktigt kul! Jag har för det första blivit antagen på skolan, bestämt vad jag vill läsa vilket blir Finance Certificate på ett år, pratat med min läkare och rätt ut alla frågetecken, tagit kontakt med Cross Country tränaren och håller för fullt på att fixa boende med mina två roommates. Så det går framåt helt klart.




Här kommer ni ha mig från augusti 2008 med hemresa tidigast juni 2009!
.
.






.
Vad händer annars i livet då, jo pluggpluggplugg men det är snart slut. Bara 43 dagar kvar till studenten nu och det är en grym lättnad kan jag säga. Men det är mycket som måste göras innan dess men det klarar jag på ett eller annat sätt. Dessutom har jag börjat köra på körskolan nu och igår kunde jag gå ut och springa igen vilket var jätte skönt. Fick en inflamation i hälen efter alla mils promenader i Barcelona men vad gör man inte för att uppleva staden på rätt sätt.

Till helgen blir det utgång både fredag och lördag och jag ska verkligen ha en kul helg för det förtjänar jag verkligen. Men nu ska jag gå och göra mig just förtjänt av den genom att plugga lite, kanske :P

Ha det bra gott folk!

Inga kommentarer: