onsdag 3 juni 2009

3 juni - I never thought this day was gonna come

Jag sov jätte oroligt och drömde massa vilket även Emily gjorde. Jag fick i alla fall med mig allt (hoppas jag) och fixat klart allt. Sedan bar det av. Emily körde mig hela vägen till LAX vilket jag var riktigt glad för. LA trafiken är däremot tjock och stressande. Fattar inte hur folk klarar av att köra där och tack för Carpool linjen annars hade bilresan tagit så mycket längre tid. Det är sjukt hur mycket bilar som kör omkring med bara en förare i, tänk om fler folk hade kunnat försöka åka tillsammans vad mycket trafik det skulle spara och miljö.

Det kändes konstigt att säga hejdå till Emily när vi väl kom fram. Jag kommer verkligen sakna henne. Hon var mycket av den här terminen och hon hade också en jobbig termin under hösten och jag tror vi båda är väldigt glada att vi fann varandra. Det är inte mångas dagar och timmar vi har spenderat på olika håll under de här fem månaderna. Jag trodde heller aldrig att man kunde komma så nära en person på så kort tid. Jag vet vad som är typiskt ”Emily” och hon vad som är typiskt ”Sarah”. Vi har internskämt och förstår varandra väldigt bra. Jag hade velat ta med henne hem och visa henne Sverige och mitt hem men det får bli en annan gång men det kommer helt klart bli av. Två och halv månad tills vi ses igen, halva vår tid vi känt varandra men vi kommer helt klart höras under sommaren. Hon ska föresten hjälpa mig att försöka hitta någon att ta över min del i lägenheten den här veckan. Jag hoppas hon hittar någon trevlig som vill flytta in. Två tjejer ska komma i alla fall.

På flygplatsen fick jag checkat in men väskorna som var för tunga. En var okej för tung men den andra ville hon att jag skulle packa om. Nej! Så jag fick inte resa så lätt som jag tänkte göra. Det blev mer i handbagaget än vad jag ville helt enkelt. Jag kom igenom säkerhetskontrollen och allt. Sedan skulle jag köpa en Cinnabun (kanelbulle i stort sätt) som Emily bara sa att jag var tvungen att köpa för det är så typsikt Amerikanska flygplatser men de var slut. Jag fick i alla fall ätit lite och sedan kom jag på planet och lämnade USA. Om elva timmar ska jag vara framme i London.

Hittills har jag sett två filmer. The Reader som var jätte bra och He is not that in to you som faktiskt var bättre än jag trodde. Sedan sov jag en timma, läst lite, ätit och just nu vill jag vara framme snart så jag kan få gå lite och röra på mig. Jag tror det är ungefär 3 timmar kvar. Snart är jag i Europa igen! Innan vi landar blir det nog att jag ser filmen Brides War, äta lite mer och läsa. Kanske sova men det är inte lätt på ett plan. Jag kommer vara så trött när jag kommer hem kan jag lova.

Inga kommentarer: