tisdag 2 juni 2009

2 juni - Jag hatar att packa!

Idag var sita dagen i Sana Barbara. Inte för alltid men för den här terminen och det här året. Jag pratade med mamma och pappa på morgonen för att klargöra det sista inför imorgon. Det är första gången jag flyger själv och det är långt, så jag kan säga jag är nervös.

Jag fick också ringt för att fixat min läkarräkning bland annat. Och packade, packade om och packade upp och ner igen. Jag hatar att packa och det är jätte svårt att veta vad jag behöver för två och en halv månad hemma. Det är ju ändå lång tid men ändå. Först packade jag allt vilket fick plats men det skulle väga för mycket så jag packa om och packa upp och ner och vad jag hatar det. För att få koppla av tog jag en sista löprunda och solen kom lite halvt fram. Det var ingen toppen runda men ändå vad jag behövde. Sprang lite i parken och efter stranden och på banan och andandes.

Sedan kom jag hem och jag och Emily tog en promenad upp till Mesa, lämnade hyran och jag fick köpt det sista jag behövde inför resan. Jag kommer sakna min Emily. Det kommer vara konstigt att vara utan henne så länge. Att man kan komma så nära en person på så kort tid trodde jag knappt gick.

Sedan på kvällen åkte vi ner Downtown och träffa Shenny och hennes kompisar och tog en kaffe. Det ä verkligen vad jag och Emily gillar och göra, gå till en coffeeshop. Dessutom är det alltid band och liknade som spelar på de olika fiken i stan vilket alltid är kul. Sedan kunde vi inte annat än gå in på Yoghurtland och köpa frozen yoghurt. Det är ju bara så gott och det var ju ändå min sista kväll här på länge. Jag undrar om lika många frozen yoghurt ställen har poppat upp i Sverige som i Santa Barbara. Det ska bli kul och se vad som har förändrats där hemma.

Sedan var det panik packa och beslutsångest om vad som skulle med och inte och vad jag kunde lämna. Jag vet att jag tar med mig allt för mycket men det är så svårt. Jag undrar om man lär sig att gilla och bli bra på att packa. Allt för sent hade jag kollat upp det mesta i alla fall och i stort sätt packat klart för att få några få timmar sömn.

Inga kommentarer: