söndag 15 augusti 2010

15 augusti - From West to West to East!

Jag åkte från den amerikanska västkusten och Santa Barbara, till den svenska västkusten och Göteborg och nu om en vecka byter jag ännu en kust fast till den amerikanska östkusten och New York!!!


From the American west coast and Santa Barbara...

...to the Swedish west coast and Gothenburg ...

...and now to the American east coast and New York!

Jag har hunnit med mycket under mina veckor här hemma i sommar-Sverige. Jag har jobbat, träffat kompisar och familjen, njutigt av allt Sverige har att erbjuda - från soliga sommardagar till regniga typiskt svenska sommardagar, firat födelsdagar och studenter, svensk kräftskiva, fyllt 21 (jag kan äntligen lagligt gå ut och köpa alkohol i USA), kommit in på Handelshögskolan i Göteborg (men som sagt jag tackade nej) och framförallt haft det längsta sommarlovet i hela mitt liv vilket har varit väl behövligt. Men nu börjar det gå mot höst och nya äventyr väntar!

Nästa söndag, tidigt tidigt, bär det alltså av till the City, the Big Apple, NY, världens huvudstad, NYC eller kalla staden vad du vill för kärt barn har många namn. Det är i alla fall den här staden som jag nu kommer bestämt mig för att bosätta mig i det kommande två åren, eller i alla fall fram tills december när jag åker hem till Sverige över jullovet.

Skolan börjar den 31 augusti men vi har försäsong med Cross Country laget som börjar redan den 23 augusti så därför flyger jag iväg om en vecka. Det känns bra men väldigt nervöst och nästintill overkligt att augusti faktiskt har kommit och ett nytt kapitel i mitt liv börjar. En ny stad, skola, kurser, kompisar, lag, boende, klimat m.m. Allt kommer bli nytt och väldigt annorlunda mot Santa Barbara men helt klart spännande.

Jag kommer fortsätta hålla omvärlden uppdaterad här igenom min blogg som vanligt, även om det kan bli mer sällan men det beror helt på. Det är många frågetecken men nu ska jag börja packa inför mitt stora äventyr som snart är här. Så forsätt följ min blogg och hur jag fortsätter leva min amerikanska dröm, om så i en annan stad.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Vad spännande det ska bli att läsa om ditt fortsatta äventyr i USA! Jag följde dig på bloggen då du pluggade i Santa Barbara (ska själv antagligen dit o plugga nästa termin) och var väldigt imponerad av dig och allt du klarade av! Lycka till med allt i NY! :)

Sarah sa...

Ja uppdatering kommer jag har haft dåligt med internet och tid än så länge men det kommer.
Tack :)